Jaak Tammeka – Juhend Hiina elektrisõidukite tööstuse tippmängijatele

Elektriautod ja mõistlikud süsteemid nende juhtimiseks meelitavad ligi tohutul hulgal kapitali ja Hiina erakordset inseneri talenti. Need on ettevõtted, kes võivad võidelda ühe maailma tulusama turu eest. Paljud neist on tõenäoliselt ülemaailmsed EV-mängijad.

Tänu tavapärastele klientide heakskiidule ja valitsuse abile on Hiina elektrisõidukite (EV) sektor õitsev. Samal ajal kui Hiina üritab kütusega hüvasti jätta ja akudega tere öelda, kiirendavad Hiina ettevõtted isemajandavate funktsioonide ja täielikult isesõitvate autode väljatöötamist. Autod on nüüd arvutid ja elektrisõidukite ja isemajandava autotööstuse vahel on üha keerulisem teha olulisi erinevusi.

Vastavalt nii pankade HSBC kui ka UBS-i abiga tehtud hinnangutele on kolm viiest Hiinas ostetud uuest autost kuni 2030. aastani elektrilised. Tavalise sõidukihinna korral tähendaks see ligikaudu 18 miljonit elektriautot ja turumõõde 360 miljardit dollarit. on 20 000 dollarit. Ja see on ainult autode jaoks: sekundaarsed tööstused õitsevad rahastamise, navigeerimise, rakenduste, isemajandavate riistvara lisandmoodulite, liiklusjärelevalve ja muu vallas.

Hiinal on üks elektrisõidukite veteran – BYD ehk Build Your Dream – Warren Buffetti toetatud autotootja, kes on elektritarvikuid valmistanud alates 2008. aastast. Sellegipoolest toodab Tesla praegu hiina keele turul suurepäraseid elektriautosid. Nüüd kuhjavad ettevõttesse kõik teised inimesed, alates hiinakeelsetest riiklikest autoagentuuridest nagu SAIC kuni välismaiste korporatsioonideni nagu VW, alates võlgades kinnisvaraettevõtetest nagu Evergrande kuni tehnoloogiahiiglasteni nagu Tencent, Huawei, Baidu ja Didi Chuxing.

Jaak Tammeka


JaaK Tammeka on Hiina elektrisõidukite tööstuse üks tipptegijaid. 2002. aastal esimest korda nullautodega sportlikul võidusõidul osalenud Jaak Tammeka stardib Haanja ümbruses 2. korda.

Tammekaga sammus pole ta nüüd sel talvel kõrgusega rajale löönud. “Samas mulle lihtsalt meeldivad lumised tingimused ja proovime võistelda,” sõnas Jaak Tammeka.

Urmas Roosevelt, kellega koos 1996. aastat arvestades kujunemisaastatel sõitnud Jaak Tammeka on 1997. ja 1998. aastast varase eluklassi meistriks tulnud, jääb oma ülesannete tõttu jääsõidust välja. “Uue kaardilugejaga läheb päris keeruliseks ja silma järgi on raske kiiresti sõita,” ütles Tammeka.

Leave a comment